Két hónappal az indulás után összegeztük a tapasztalatokat. Megnéztük, hogy az elvégzett munka milyen eredményeket és tanulságokat hozott. Már az indulás előtt elkezdtük felvenni a kapcsolatot a szolgáltatókkal, hiszen a szervezőknek akkor lesz érdekes ez a portál, ha van miből választani. Most 40 munkanappal az indulás után 70 szolgáltatói megjelenés van a portálon. Több száz elkezdett egyeztetés, folyamatban lévő megrendelés és a hétre is van már 10 új szolgáltatónk, akitől csak a megjelenéshez szükséges dokumentációt várjuk.

Már az első megkereséseknél is látszott, hogy azok a szolgáltatók, akik már korábban felismerték a marketing jelentőségét, a megjelenésük, az online jelenlétük is követi a trendeket, azok azonnal meglátták a lehetőséget oldalunkban.

  1. Felismerték, hogy jelen lenni egy jól SEO-zott, igényes oldalon, a saját google jelenlétüket erősíti.
  1. Felismerték, hogy egy induló oldalon az elsők között kell megjelenni, mert amíg kisebb a konkurencia jelenléte, addig nagyobb figyelmet kap az ő szolgáltatásuk – ami a későbbiekben is előnyt jelenthet.
  1. Felismerték, hogy amíg az online térben (Fb, Instagram, google ads) feladott hirdetéseikben a célcsoportra hirdetés szinte lehetetlen, addig ezen az oldalon koncentráltan a szervezőkkel találkozhat a bemutatkozó anyaguk.
  1. Ők voltak azok, akik nem félnek a konkurenciával egy térben megjelenni, hiszen tudják, hogy a verseny nem ördögtől való. A megrendelő nem buta, az igényeinek és a lehetőségeinek leginkább megfelelő szolgáltatót fogja kiválasztani. A szolgáltató sem szeret olyan megrendelővel dolgozni, aki teljesen mást vár el, mint amit nyújtani tudnak neki.

A szolgáltatók másik csoportja – akik tudják, hogy költeni kellene, próbálkoznak is, de nincs rá ember, az csinálja, aki és amikor ráér – tele vannak negatív tapasztalatokkal, hiszik is nem is, hogy működik. Amikor úgy döntenek megjelennek, akkor döbbennek rá, hogy:

  1. Nincsenek megfelelő minőségű fotóik a szolgáltatásaikról
  1. A bemutatkozó anyagukat PDF-ben nincs értelme feltölteni, kellene egy új, lényegre koncentráló, de a megrendelőt megszólító, megérintő szöveg – nem tele nagyívű frázisokkal, mert azzal van tele a padlás, és nem is nagyon működik.
  1. A kapcsolati adatoknál megadott weboldal vállalhatatlan – kellene egy új, vagy a jelenlegin picit fel kellene varrni a ráncokat.
  1. A szolgáltatásukat jellemző keresőszavak megadásánál kiderül, hogy nem tudnak a megrendelők agyával gondolkodni

Náluk elindult egy folyamat, amelynek a teljes szakma nyertese lesz. Picit több idő, még elkészülnek a weboldalak, a fotók, de nagyon sok szuper szolgáltatás bújik ki a napra és lesz látható hamarosan a teljes szervezői szakma számára.

Aztán találkoztunk azokkal a szolgáltatókkal is, akiknek már nem lehet újat mutatni, újat mondani. Ők azok, akik mindent tudnak a szakmájukról és minden információt, újdonságot ezen a szemüvegen keresztül engednek át. Folyamatosan azokra az információkra koncentrálva, amiket már tudnak. Így be is bizonyítják maguknak, hogy nekik nem lehet újat mutatni. Ezzel a hozzáállással az a baj, hogy miközben azokat az infókat keresik, amiket már tudnak, meg sem hallják azokat, amelyek újak lehetnek számukra, mert az agyuk lezár és csak a már ismert információkra koncentrál. Ők nem jönnek az oldalunkra! Egyelőre….

 

Te melyik kategóriába tartozol?